Blog ten poświęcony jest modyfikacjom i rekonstrukcjom w różnych samochodach.

Głównym tematem tego blogu są samochody terenowe, ale nie tylko

*wszystkie produkty firmy AFK nie posiadają homologacji i zgodnie z polskim prawem nie powinny być używane na drogach publicznych.

piątek, 10 lipca 2009

Jeep XJ progi z orurowaniem

Progi z orurowaniem pod Hilift'a.


Progi takie po za podnoszeniem samochodu dają nam również możliwość stania na nich co, jest bardzo przydatne przy asekuracji na trawersach, jak również można podpinać do nich taśmy asekuracyjne.




Bardzo przydatne przy jeździe po lesie, gdyż w przypadku uślizgu bocznego można się oprzeć o drzewo nie niszcząc przy tym drzwi.




Pomysł sposobu wykonania progów zaczerpnąłem z forum Jeep.Org.PL, jednak rozwiązania, które tam znalazłem były niestety bardzo ciężkie - średnia waga jednego progu to około 20kg.




W moim projekcie udało mi się zmniejszyć całkowitą wagę jednego progu do 13kg,


zachowując oczywiście pełną wytrzymałość.




Ostatnio dostałem informację, że progi zostały przetestowane przez nieuważnego pana z VW Golfa


Straty w golfie: przedni błotnik, maska i drzwi


Straty w Jeep'ie: niestety zdarła się farba z progu


:)))


Jak widać takie progi przydają się nie tylko w terenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz