Blog ten poświęcony jest modyfikacjom i rekonstrukcjom w różnych samochodach.

Głównym tematem tego blogu są samochody terenowe, ale nie tylko

*wszystkie produkty firmy AFK nie posiadają homologacji i zgodnie z polskim prawem nie powinny być używane na drogach publicznych.

piątek, 2 listopada 2012

Projekt WJ III

Przedstawiam kolejny projekt modyfikacji Jeepa Grand Cherokee.


Założenia projektu:

Samochód typowo wyprawowy (długodystansowiec) z trochę większymi możliwościami terenowymi 

Etap 1:

     - zderzak typu "Wings"
     - nadkola (poszerzenia)
     - wzmacniane progi z orurowaniem
     - wymiana opon na BF KM2 33x11x16"

Etap 2:

     - podniesienie zbiornika paliwa
     - zderzak tylny z kołem zapasowym oraz z wyciągarką (obecny zderzak do demontarzu)
     - osłona drążków kierowniczych

Tak wyglądał WJ za czym do mnie trafił




ETAP I



Nowością w mojej ofercie jest montaż poszerzeń.
W tym projekcie zostały zastosowane nadkola gładkie (bez śrub zewnętrznych) malowane tą samą techniką co zderzaki i progi. Dało bardzo ciekawy efekt.








Nie rozpisywałem się nad poszczególnymi pracami bo większość jest opisana w poprzednich projektach. Ciekawostką może jedynie być to czego nie widać, a dokładnie chodzi o przerobienie elektryki w przednich lampach. Modyfikacja polega na wywaleniu diod zamontowanych oryginalnie i włożeniu diod typu HiLed oraz zmianie systemu świecenie.
Czyli: trzy małe diody i pasek (góra) to światła do jazdy dziennej, wyłączające się po włączeniu świateł mijania. Oringi to światła postojowe, a reszta po staremu.

Szczegóły drugiego etapu są jeszcze w trakcie dopracowywania ale rozpoczęcie prac planowane jest na drugą połowę stycznia 2013r.

ETAP II

Etap II ruszył prawie zgodnie z planem i na pierwszy ogień poszedł tylny zderzak - zdemontowany i w...
W następnej kolejności zabrałem się za podniesienie zbiornika paliwa do góry.

Tak wyglądało wszytko przed rozpoczęciem prac.


A tak to po zakończeniu.

Udało mi się podnieść zbiornik o ponad 12,5 cm do góry i zostawić jeszcze fajny schowek w bagażniku na liny, taśmy i szekle np.


Jak widać przy 4,5" lifcie zbiornik paliwa wisi ponad górną krawędzią gruszki mostu.


Po skończeniu zabawy ze zbiornikiem zacząłem projektować tylny zderzak.
Miał posiadać obniżony hal holowniczy, zaczepy pod szekle, mocowanie na koło, no i oczywiście wyciągarkę.
Wyciągarka zastosowana tutaj to Escape XTR 12000 lbs ze standardową komora na linę oraz liną syntetyczną,


Do tego lampy przeciwmgielne gdyż zamontowane tylne lampy nie posiadały takowych


oraz obniżany hak holowniczy - wersja amerykańska.



W bagażniku zanotowałem główny wyłącznik do wyciągarki, który uruchamia również podświetlenie wyciągarki.
Na lewej ściance widać zamontowaną przetwornice prądu 12V - 230V o mocy 2000W 


Ramię koła zapasowego jak widać na fotce podparte jest siłownikiem,  który ma zabezpieczyć przed  gwałtownym zamknięciem i uszkodzeniem klapy bagażnika.



A tak o wygląda w całej okazałości.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz