Blog ten poświęcony jest modyfikacjom i rekonstrukcjom w różnych samochodach.

Głównym tematem tego blogu są samochody terenowe, ale nie tylko

*wszystkie produkty firmy AFK nie posiadają homologacji i zgodnie z polskim prawem nie powinny być używane na drogach publicznych.

czwartek, 31 lipca 2014

Projekt WK

Przedstawiam pierwszego w Polsce całkowicie zakutego w stal Jeep'a Grand Cherokee - WK


Założeniem projektu jest zmodyfikowanie samochodu tak aby można nim było jeździć na co dzień jak również na wyprawy.
Od razu informuję, że nie jest to zmota do topienia w błocie.

Bazą wyjściową był taki oto WK



Planowany  zakres prac to:
- lift 2" na sprężynach HD firmy OME
- przedni zderzak z wyciągarką Tytanium i światłami przeciwmgielnymi
- przednia osłona 
- tylny zderzak z mocowaniem na koło zapasowe
- wzmacniane progi z orurowaniem i podstopniami
- bagażnik dachowy z pełnym kompletem halogenów ledowych i mocowaniem na hi-lift'a.

Dodatkowo mocowanie zapasowego koła na tylnym zderzaku musi być demontowalne, a bagażnik dachowy ma mieć możliwość zamocowania koła zapasowego.
   
Praktycznie każdy mój projekt rozpoczynam od wprowadzenia zamian w konstrukcji samochodu. 


Najwięcej zmian jest zawsze z przodu ponieważ zawsze staram się jak najbardziej schować wyciągarkę.


Nie będę zanudzał Was całym procesem projektowani ani produkcji ale pokaże efekt końcowy. 

Z ciekawostek po za planowych udało mi się zrobić taki dekiel na koło zapasowe.


Po skończeniu prac kowalskich i spawalniczych wszystkie elementy demontowalne poszły do ocynku.



Tak wygląda całość po pomalowaniu i zamontowaniu na samochodzie.




Na wyciągarkę wykonałem osłonę z tablicą rejestracyjną, która jest zamontowana do jazdy na co dzień, a do jazdy w terenie gdy trzeba użyć wyciągarki w prosty sposób można ją zdemontować.



Wyciągarka podłączona jest do akumulatora przez wyłącznik prądu, który wystaje z atrapy. 
Oczywiście po włączeniu zasilania zapala się ledowe oświetlenie wyciągarki. Bardzo przydatne w nocy.

W rurach progowych wykonane są tzw podstopnie ze specjalnymi przetłoczeniami antypoślizgowymi.





Tak wyszedł tył.




Jak widać na zdjęciu po niżej modyfikacje objęły tylne ślizgi i układ wydechowy.



A tak wygląda po za planowy dekiel koła zapasowego z oświetleniem tablicy rejestracyjnej.


Ramię koła zapasowego jest podparte siłownikiem, który ma zapobiec samoczynnemu zamknięci oraz pomaga w niwelowaniu drgań w czasie jazdy.  



Na zdjęciu po niżej widać zaślepkę wykorzystywaną do zakrycia wnęki po zdemontowaniu ramienia koła zapasowego. 


Na koniec zostawiłem bagażnik dachowy z halogenami i mocowaniem na hi-lift'a.








Cała elektryka halogenów prowadzona jest w rurkach bagażnika i wprowadzona do kabiny pod głównym profilem.
Halogeny podłączone do akumulatora przez układ bezpieczników i przekaźników.


Włączniki do halogenów oraz przycisk sterowania wyciągarką zamontowałem w desce z lewej strony kierownicy.





 Wszystkie włączniki podświetlane są po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nie dotyczy to włącznika sterującego wyciągarką ponieważ on podświetla się dopiero po załączeniu zasilania wyciągarki. 














3 komentarze:

  1. Widać ogrom włożonej pracy. Wygląda zacnie, projekt wart podania dalej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie odnośnie bagażnika dachowego. Zamierzam wypożyczyć coś takiego tutaj wypozyczalniaboxow.pl i chciałem się Ciebie zapytać czy montaż takiego bagażnika jest prosty na tyle, że sam bez doświadczenia będę sobie w stanie z nim poradzić?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzien dobry intetesuje mnie zdarzaki dok WH jest mozliwosc zakupu . Pozdrawiam Maciej

    OdpowiedzUsuń