Na początek założenia projektu obejmują wymianę tylnego zderzak plastikowego, lekko sfatygowanego na stalowy z mocowaniem koła zapasowego.
Ogólny wygląd będzie zbliżony do zderzaka, który zrobiłem w "Projekcie WJ" , jednak ze względu na mocowanie koła zapasowego muszę zmienić konstrukcję całości.
Pierwotnie samochód wyglądał tak
Prace trwały trochę ponad miesiąc, jest w tym ciut mojej winy i zaistniałych okoliczności ale efek mojej pracy jest taki.
Na zdjęciach poniżej można zobaczyć ciekawe rozwiązanie, chyba nie stosowane do tej pory w modyfikacjach samochodów terenowych.
Jest to siłownik ramienia z kołem zapasowym, który ma za zadanie zabezpieczyć przed nie kontrolowanym zamknięciem się koła i np. uszkodzeniem klapy bagażnika.
Po za standardowym zamkiem zastosowałem jeszcze dodatkowe zabezpieczenie w postaci trzpienia ryglującego na siłowniku.
Dokładniej chodzi o to że po zamknięciu ramienia z kołem zapasowym, z kabiny uruchamia się przełącznikiem zamknięcie rygla co zabezpiecza przed nie kontrolowanym otwarciem koła zapasowego podczas jazdy.
W kabinie została zamontowana również kontrolka sygnalizująca o nie domknięciu ramienia.
Reszta zdjęć prezentuje ogólny wygląd zderzak wraz kołem zapasowym.
Tablica rejestracyjna została zamontowana na kole zapasowym,
oczywiście z podświetleniem żeby wszystko było zgodnie z przepisami,
a instalacja elektryczna pociągnięta jest wewnątrz samego ramienia i zderzaka.
Niestety nie posiadam zdjęć z samego procesu tworzenia zderzak bo nie było kiedy robić.
Tak to czasem bywa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz