Blog ten poświęcony jest modyfikacjom i rekonstrukcjom w różnych samochodach.

Głównym tematem tego blogu są samochody terenowe, ale nie tylko

*wszystkie produkty firmy AFK nie posiadają homologacji i zgodnie z polskim prawem nie powinny być używane na drogach publicznych.

sobota, 21 sierpnia 2010

Projekt WJ Overland


Na początek założenia projektu obejmują wymianę tylnego zderzak plastikowego, lekko sfatygowanego na stalowy z mocowaniem koła zapasowego.
Ogólny wygląd będzie zbliżony do zderzaka, który zrobiłem w "Projekcie WJ" , jednak ze względu na mocowanie koła zapasowego muszę zmienić konstrukcję całości.

Pierwotnie samochód wyglądał tak


Prace trwały trochę ponad miesiąc, jest w tym ciut mojej winy i zaistniałych okoliczności ale efek mojej pracy jest taki.





















































Na zdjęciach poniżej można zobaczyć ciekawe rozwiązanie, chyba nie stosowane do tej pory w modyfikacjach samochodów terenowych.



Jest to siłownik ramienia z kołem zapasowym, który ma za zadanie zabezpieczyć przed nie kontrolowanym zamknięciem się koła i np. uszkodzeniem klapy bagażnika. 



















A tu zamek ramienia z kołem.
Po za standardowym zamkiem zastosowałem jeszcze dodatkowe zabezpieczenie w postaci trzpienia ryglującego na siłowniku.
Dokładniej chodzi o to że po zamknięciu ramienia z kołem zapasowym, z kabiny uruchamia się przełącznikiem zamknięcie rygla co zabezpiecza przed nie kontrolowanym otwarciem koła zapasowego podczas jazdy.
W kabinie została zamontowana również kontrolka sygnalizująca o nie domknięciu ramienia.


Reszta zdjęć prezentuje ogólny wygląd zderzak wraz kołem zapasowym.

Tablica rejestracyjna została zamontowana na kole zapasowym,
oczywiście z podświetleniem żeby wszystko było zgodnie z przepisami,
a instalacja elektryczna pociągnięta jest wewnątrz samego ramienia i zderzaka.

































Niestety nie posiadam zdjęć z samego procesu tworzenia zderzak bo nie było kiedy robić.

Tak to czasem bywa.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz